şeydişehir bozkır arası toroslar 12 Yıl önce (13 Haziran 2011 21:17)

ogün birkaç  telefon görüşmesinden sonra biriyle tanışık diğerleriyle ilk defa tanışacak ve sabah saat sekizde buluşarak alacabelden bozkıra kadar toroslardan gitmeye karar verdik

benim arkadaş  makinisst sinemacı  yarım saat gecikince ilerdeki çaycıda cezalandırdık.
hatta biraz uzak oturunca masaya başka bir arkadaş  onu çaycının garsonu sanmış  çaylar nerde kaldı  dedi,ben durumu izah edince oooo gel bakalım abi madem sinemacısın nasıl parça koyuyodunuz filmlerin arasına diyerek ,gecikme gerilimini kahkahalara çevirerek güne pozitif başlamamıza sebebp oldu

seydişehire girerken başı  dumanlı  toroslar olanca heybetiyle

5haziranyaylavido4.jpg 5haziranyaylavido5.jpg

makinist parçacı  iş  başında.alacabel zirve tesislerinde mola

1,5 km şaşırmadan sonra doğruyol toprak yolu bulduk.doğaya ilk adım

yeşil örtü  harika

5haziranyaylavido8.jpg 5haziranyaylavido9.jpg 5haziranyaylavido10.jpg 5haziranyaylavido11.jpg 5haziranyaylavido12.jpg 5haziranyaylavido13.jpg 5haziranyaylavido14.jpg 5haziranyaylavido15.jpg 5haziranyaylavido16.jpg 5haziranyaylavido17.jpg 5haziranyaylavido18.jpg 5haziranyaylavido19.jpg

bana demişlerdiki ömür biter yol bitmez,  ama doğru değilmiş  okadar earthdende harita çıkarttığım halde yanlış  yola ikinci kez sapıyoruz ve aman allahım yol bitti beyaw.zaten yol tam keçi yolu

5haziranyaylavido20.jpg 5haziranyaylavido21.jpg 5haziranyaylavido22.jpg 5haziranyaylavido23.jpg

orman ve yamaç  geride kalıyor

5haziranyaylavido24.jpg 5haziranyaylavido25.jpg 5haziranyaylavido26.jpg 5haziranyaylavido28.jpg

bukezde ıslak çayırlar ve çamurla mücadele ediyorum rehber olunca önden gazladım ammaa arkadaşlar ofroad yaparken ben mealesef redbul yapıyorum   uçuyorum

,çamurdan adam olarak ıslak ve soğuk geçecek güne bir sıfır mağlup başlıyorum

5haziranyaylavido29.jpg 5haziranyaylavido30.jpg 5haziranyaylavido31.jpg 5haziranyaylavido32.jpg

beşmunar dediğimiz konaklama seçtiğimiz yerde yağmura tutuluyoruz ve sadece beş  dakika arkadaşlar su içerken ben pantolon ceket yıkıyorum zavallı  ben

5haziranyaylavido33.jpg 5haziranyaylavido34.jpg 5haziranyaylavido35.jpg 5haziranyaylavido36.jpg 5haziranyaylavido37.jpg 5haziranyaylavido38.jpg 5haziranyaylavido39.jpg 5haziranyaylavido40.jpg 5haziranyaylavido41.jpg 5haziranyaylavido42.jpg

kendimiiz yaylada bizi bekleyen arkadaşın evine zor atıyoruz bize çay yapıyor zirveden alınan lavaşlarla tulum peyniri kebap gibi iniyor mideye biraz rahatlıyoruz.
bu arada   vefakar arkadaşım motorumun oturağını  şaşalla yıkamış  .ıslak elbiseleri bir poşete koyup seleye bağladım
kuruması  imkansız.yaylada biraz sarı  çiçeklerden bal alıyoruz

5haziranyaylavido43.jpg 5haziranyaylavido44.jpg 5haziranyaylavido45.jpg 5haziranyaylavido46.jpg 5haziranyaylavido47.jpg 5haziranyaylavido48.jpg 5haziranyaylavido49.jpg 5haziranyaylavido50.jpg

daha sonra nereye nasıl gidip naapacağımızı  kararlaştırıyoruz
  ktm kullanan osman yılmaz kardeşime her yer asfalt sorun yok ama ikiyüz kiloluk diğer büyük motorlar zorlanacak gibi üstelik artçılı  olan arkadaşlarda var.iki yol belirleyip tekrar aynı  noktada buluşuyoruz

5haziranyaylavido54.jpg 5haziranyaylavido55.jpg 5haziranyaylavido55.jpg 5haziranyaylavido56.jpg 5haziranyaylavido61.jpg

meşhur dipsiz gölde kalamıyoruz sadece birkaç  foto çekiyoruz.oysa ben yüzeriz bile demiştim

5haziranyaylavido62.jpg 5haziranyaylavido65.jpg 5haziranyaylavido66.jpg 5haziranyaylavido69.jpg 5haziranyaylavido72.jpg 5haziranyaylavido74.jpg

ve sarıot yolunda sarı  çiçeklerden bal alıyoruz   kar suları  çoşkuyla akıyor

motosıkletde buralara yakışıyor hani

5haziranyaylavido76.jpg 5haziranyaylavido77.jpg 5haziranyaylavido81.jpg

hatıra fotoğrafı  herkes çerçevede

5haziranyaylavido82.jpg 5haziranyaylavido87.jpg 5haziranyaylavido90.jpg 5haziranyaylavido93.jpg

ve sarıot gölüne veda ediyoruz

5haziranyaylavido95.jpg 5haziranyaylavido96.jpg

işte kırılma noktası  ya beş  km dağı  dolanacaz yada buradan inecez
osman kardeşimiz için sıkıntı  yok crosculara her yer yine asfalt.bizim motorlar küçük.ya artçılı  ikiyüz kiloluk motorlu arkadaşlar napcak yol taşlı.epey bir fikir alış  verişi.
ben dedimki yolun devamının en kötü  tarafı  buradan iyidir.bu tuttuki inmeye karar veriliyor.
bende öyle sanıyordum ama en iyi tarafı  burasıymış  meğer

5haziranyaylavido97.jpg 5haziranyaylavido99.jpg

bi inişin son virajında yaylada bana gülmedi ama nasıl oldu bilmem raamazan arkadaşımızın motorunun dabanı  güneşi gördü  önümde zıp yere

5haziranyaylavido100.jpg 5haziranyaylavido101.jpg 5haziranyaylavido102.jpg 5haziranyaylavido106.jpg

bu güzelliğide o yolda gördük ama .

5haziranyaylavido107.jpg 5haziranyaylavido108.jpg 5haziranyaylavido110.jpg 5haziranyaylavido113.jpg 5haziranyaylavido120.jpg 5haziranyaylavido121.jpg 5haziranyaylavido122.jpg 5haziranyaylavido123.jpg 5haziranyaylavido128.jpg

aygır denen yere iniyoruz ama tekrar yağmura tutuluyyoruz planlar yine ötelendi mangal işi suya düştü.
birkaç  foto çekip aşırı  yağmurda kasabaya giriyoruz

5haziranyaylavido130.jpg 5haziranyaylavido133.jpg 5haziranyaylavido134.jpg

gazi kerimin kahvede çay molası  ben sırılsıklam kalamıyorum heybeden malzemeleri alıp eve gidiyorum

evde giyyecek bişey bulamıyorum babam rahmetli anam tek başına yaşıyor şalvar giyecek değilimya.yinede tarlaya dağa giyilen eski püskü  bir ceket pantolon buluyorum.ayakkabı  su dolu içinden balık çıkıyor.telik bulup mangal yapmaya başlıyorum.arkadaşlar geldi gelecek acele ediyorum üst baş  perişan ve yine zavallı  ben.

5haziranyaylavido138.jpg 5haziranyaylavido140.jpg

değirmene gidemedik ama o meşur çift kavrulmuş  tahından alıyoruz köy bakkalından

köydeki arkadaşların elbise vermek benimde almak aklımıza gelmemiş.o halde konya yoluna düşünce tanerdi galiba ismi(bi oturup tanışamadıkki doğayla mücadeleden)abi böylemi gidecen…
dedimki evet bişeyolmaz giderim beya d…hem biz bozkırın suyu sert insanı  mert yiğidin harman olduğu yerlerindeniz beya değilmi diyorum içimden ama üşüyorum bu arada heh he.
dediki dur bende bi yazlık ceket var onu bari giy dedi(  ozaman aklıma barış  mançonun ahmet beyin ceketi şarkısı  geldi)
ahmet beyin ceketi bir ölüye örtülmüş  işe yaramıştı  ama taner beyin ceketi bir diriyi zatürreden kurtaraktı..sağolsun
hora geçti ceketi giyince artık zavallı  ben değildim heh heh

sorkunun yolları  çok vahim harabolmuş

ve derede önecekteyiz.burada hacının tahta sandalyeli kahvede çay içerken bir kamyonet köpeğin birinin ayağını  ezdi ses kamerada bile çıkmış  nekadar acıklı  havladı  hep beraber üzüldük ite bea

5haziranyaylavido146.jpg 5haziranyaylavido147.jpg

dalamazdan çıkıp akisse akören hatunsaray yolundan konya..
akisseden geçerken arkadaşlar gördümü  bilmem ama bir sıpanın kuyruğuna beş  kiloluk yağ  tenekesi bağlamışlar çocuklar koşturuyordu
ne durabildik ne yardım edebildik ne fotoğrafını  alabildik.  hamlık başladı

may barajında son mola..
bir dahaya kavilleşiyoruz.  inşallah diyorum çünkü...
bazen denirya hani yıllardir çok monoton yaşıyoruz üçbeş  yıldır hayatımda bir hareket yok gibi.
oysa ben bir günde okadar çok harika şeyler   yaşadımki unutmak mümkün değil,  bir hafta geçse bile bazı  anları  aklıma gelip tebessüm ediyorum ne güzel bir anıydı.
aynı  yerden bir daha gidelim deyin hiç  düşünmem gelirim..
gezimize katılan arkadaşlara çok teşekkür ederim beni kırmadılar sağolsunlar.saygı  ve muhabbetle