Harmanpınar

AliRizaOzaslan Ali rıza Özaslan
77 Mesaj
Üye
Harmanpınar 13 Yıl önce (03 Kasım 2010 21:49)

MEYRE -  KONYA 24 SAAT

Babalarımızın,dedelerimizin ağzından Konya’ya Sobran,Akören,Hatunsaray cihetiyle yaya gidilip gelindiğini bu yolculuklardaki serüvenlerini yine bu yolun 18 saatlik bir yol olduğunu çok dinlemiştim.  Ama bizim çocukluğumuzda Konya’ya kıt da olsa otobüslerle ve kamyonlarla gidilip geliniyordu artık.

Köyümüzden iki arkadaş  daha İVRİZ KÖY ENSTİTÜSÜNDE tahsilde idik.  Öğretmen olacaktık.  Orada ilk yılımızdı.  1952 yılbaşında,  o kışta kıyamette yılbaşı  tatilini köyümüzde,  daha doğrusu ailemizin sıcaklığında geçirmek için gelmiştik.  (O zaman ki adı  Meyre,  şimdi Harmanpınar).Bir haftalık tatil hemencecik bitti.  Artık dönüş  günü  gelmişti.

Kışın delikanlı  zamanıydı  (Zemheri).  Dağlar taşlar yazılar karlı  ve o günde hafiften atıştırıyordu.  Babalarımızla gidiş  günü  erken saatlerde Bozkır’a geldik.  Kamyon,  otobüs ne bulursak binip Konya’ya gelecektik.Aşıcının Ali diyorlar,  onun kamyonu gidecek.Kamyonun üzeri çadırla kapanmış,  oturaklar konmuş.  15-20 kişi varız.  Sabah saat 9 suları  Bozkır’dan çıktık.  O zaman şimdiki yol yok.

Bozkır’ın çıkışında hemen Çarşamba çayı  vadisine iniliyor.  Pınarcık,  Avdan ve Belkuyu köyleri hudutları  içinde Konya Ovası  köylerinin başlangıcı  olan Apa’ya kadar yılan gibi kıvrılan derin U şeklinde bir vadi.Yanılmıyorsam bir de Jandarma karakolu var.

Mavi Boğaz’ın da yavaş  yavaş  Konya’ya doğru yol alıyoruz.  Meşelerin çok olduğu ormanlık bir yerde Ali Dayı  kamyonu durdurdu.  Eşeklerine meşe odunu yüklemiş  köylüler orada idi.  Ali Dayı  onları  görmüş  olmalı  ki durmuştu.  Pazarlık yapıp birkaç  eşek yükü  odun alıp kamyonun arka tarafına istif etti "Konya’da evi var,  oraya götürüyor galiba"  diye konuşuldu.  Daha öğle saatleriydi.  Akşama doğru Apa köyüne ulaştık.  Bundan sonrası  tamamen Konya ovasında gidecektik artık.  Yaklaşık 60 km.  yolumuz vardı.

Ova dümdüzdü,  ama yol patika idi.  Yazın toz,  kışın çamur içindeydi.  Ali Dayı,  Apa yolu çıkışında durdu.  Kendinden emin,  deneyimli bir insan edasıyla"yol donuncaya kadar burada bekleyeceğiz"  dedi ve kamyondan odunları  indirmeye başladı.  Hemen bir ateş  yakıldı.Azıklar çıkarıldı,  ateş  başında yendi.  Çaresiz bekleyeceğiz.Sanki denize açılmak için fırtınanın dinmesini bekleyen bir teknenin tayfalarıyız.

Mavi Boğazında alınan odunların hikayesi de böylece anlaşılmıştı.  Derken yatsı  ezanı  okundu.  Yolculardan bazıları  çıkalım artık dediler.  Ali Dayı  kabul etmedi.  Gece yarısına doğru yola çıktık.  Ağır ağır yol alıyorduk.  Yol donmuştu.  Artık bu şekilde Konya’ya ulaşacağız derken kamyonumuz birden bire patinaj yapmaya başladı.Gidemiyordu.  İndik ve çok derin bir çukura battığımızı  anladık.

Ali Dayıya göre bu sürprizdi.  Zira buradan az önce batan bir traktör çıkarılmıştı.  Orası  donmadan biz batmıştık.Bu defa odunlar tekrar indi.  Tekerleklerin altına bataklık yere döşendi.  Hep beraber kamyonu ittik.  Zar zor buradan da çıktık.  Ama bu da epey zaman sürmüştü.  Karaman yoluna çıktık.  Burası  asfalt olmasa da oldukça bakımlı  bir devlet yoluydu.  Artık bir mani kalmadı  derken kamyonumuz yine durdu.

Bu defa da benzin bitmişti.

Karaman yönünden gelen bir araç  durduruldu.  Ali Dayı  muavini benzin için Konya’ya gönderildi.  Biz orada kalan odunları  yaktık.  Belki bir kısmımız kamyon içinde titredi.  Derken sabaha kaşı  Konya’dan benzin geldi,  yola tekrar koyulduk.

Konya’da Toros oteline geldiğimizde (burası  Bozkırlıların kaldığı  eski bir oteldi)  sabah ezanı  okunuyordu.  Yaklaşık 100 km.lik Meyre Konya arası  24 saat sürmüştü.

Meyre Köyü  Notları/Hüseyin Çetin
2003

auulker Ali ulvi Ülker
28 Mesaj
Yönetici
Cvp:Harmanpınar 13 Yıl önce (08 Kasım 2010 20:40)

Gıymatlı  Alırza Ağbim,
Sen ne gözel adamsın biliyon mu?  Cenabım Allahım ırazı  ossun senden imi.  Hörmetler benden sana.

AliRizaOzaslan Ali rıza Özaslan
77 Mesaj
Üye
Kandil,kandil geldiler,kandiller gibi ışıtarak 13 Yıl önce (14 Şubat 2011 17:43)

Mübarek peygamberin,  mübarek ümmetleri;
Mevlit kandilizin mübarek olsun,
Bozgır’ırımın mübarek insanları.

Allahümme salli ala Muhammed…

Sevgili ziyaretçimiz
Bu konuya mesaj yazabilmek için giriş yapmalısınız. Sitemize üye değilseniz hızlı bir şekilde üye olabilirsiniz. Zaten üye iseniz buradan giriş yapabilirsiniz.

Son Yorumlar

@Hüseyin Ali KINAÇ "Caminizi 25.03.2012 tarihinde gezip görmek nasip oldu.Gerçekten çok güzel bir..." devamı
@şevket "Yazı başka güzel,Kışı başka güzel bu Bozkır neden bu kadar güzel." devamı
@mehmet "Bozkırımızda bu tür faliyetlerin olması bir bozkırlı olarak gurur verici.Kan..." devamı

Yeni Katılanlar

delikurt
macarlar

bozkir.net

Sitemizin içeriği Creative Commons 3.0 ile lisanslanmıştır.
İçeriğimizin yazarlarımız tarafından üretilen kısmı, ticari amaçlar haricinde kaynak gösterilerek kullanılabilir. Sitemiz hakkında detaylı bilgi için Hakkımızda bölümüne bakabilirsiniz.