Göbek eritmek için hareketler

(2140 kez okundu)
menzilli Ayşe Gür
20 Mesaj
Üye
Göbek eritmek için hareketler 7 Yıl önce (06 Ocak 2011 12:36)

Mekik hareketi

Dizlerimiz bitişik ve ayaklarımız birbirine paralel şekilde tabanları  yeri gösterirken iki elimizi enseye koyup hızlı  hızlı,  sık sık ve kesik kesik hareketlerle karnımız acıyana kadar sabah ve akşam ellişer kez bu hareketi yapıyoruz.  Bu hareket özellikle karın bölgesindeki kasları  kuvvetlendirir,  yağ  dokusunu harekete geçirir ve yağların yanmasına yardımcı  olur.

Sopalı  hareket

Bu harekette de bir sopayı  ense kökümüze alıp iki elimizi geçiriyoruz.  Ayaklarımızı  yere sağlam basıp süratli bir şekilde sağa ve sola doğru daha çok kalçadan yukarısını  hızlı  bir şekilde döndürerek birkaç  dakikada bu hareketleri yapıyoruz.  Bu haraket karnın yan tarafındaki kasların şekillenmesi ve göbeğin erimesini sağlar.

Bel kasları  için mekik

Bir taraftaki kolumuzu,  bükülmüş  olan diğer taraftaki dizimize doğru hafifçe,  sık sık ve seri hareketlerle yakınlaştırmaya çalışıyoruz.  Bu hareketi de birkaç  dakika dayanabildiğimiz kadar yapmaya gayret ediyoruz.  Daha sonra diğer taraftaki ayağımızı  ve kolumuzu değiştiriyoruz.  Bu hareket karnın yan tarafına doğru olan kasları  çalıştırmak için yararlıdır.

Haftanın tek günleri bunları  yiyin

Kalkar kalkmaz:  1 bardak ılık ballı  limonlu su (içine yarım tatlı  kaşığı  bal,  10 damla limon konacak).

Sabah sporu:  35 -  40 dakika tempolu yürüyüş  yapın.  Bol ter atmaya gayret edin.  Ardından fotoğraftaki gibi 15-20 dakika spor.

Duş:  Ham ipek kese veya kabak lifi ile 5 dakika fırçalar gibi göbek,  basen,  popo,  bel sertçe fırçalanacak.  5 dakika kadar susam yağı,  kekik yağı,  biberiye yağı,  melisa yağı  ile aynı  bölgeye masaj yapılacak.

Kahvaltı:  1 adet kabuklu yeşil elma,  1 adet sert şeftali

Ara:  2 parmak taze dil peyniri yiyebilirsiniz.

Öğle:  1 porsiyon ızgara tavuk (derişiz),  bol rokalı  yeşil salata (taze soğanlı).

Ara(saat 15.00):  3-4 yulaflı  bisküvi

Ara(saat 17.30):  1 adet yeşil elma.

Akşam:  4-5 kaşık zeytinyağlı  fasulye (az yağlı),  1 dilim tam ekmek,  mevsim salatası.

Gece:  1 bardak şekersiz tarçınlı  ılık light süt.  3-4 fincan rezene çayı,  yeşil çay,  mısır püskülü,  kiraz,  avakado yaprağı  karışım çayı  içilecek.

Yasaklar

*  Kolalı,  şekerli içecekler

*  Kızartma

*  Hayvansal katı  yağlar (tereyağı,  kaymak,  yağlı  şarküteriler,  yumurtanın sarısı,  yağlı  süt ürünleri,  yağlı  etler,  tavuk -  balık derisi,  tam yağlı  süt)

*  Alkol (özellikle bira)

*  Beyaz un,

*  Beyaz şeker

*  Doğum kontrol hapları

*  Aşırı  gündüz uykusu

*  Çikolata

*  Yağlı  çerezler

*  Cips

Zayıflatıcı  çayı  elinizden düşürmeyin

Bir su bardağı  için 1-2 adet avakado yaprağı,  1 çay kaşığı  yeşil çay,  küçük bir tutam kiraz sapı  ve mısır püskülü,  1 çay kaşığı  rezene tohumu sadece 1-2 dakika kaynatılacak ve hafifçe fokurdadıktan sonra 3-4 dakika demlenmeye bırakılacak.  Sonrasında şeker veya tatlandırıcı  eklenmeyecek sadece çok ince bir dilim limonla içilecek.  Yemeklerden biraz sonra da içebilirsiniz.  Akşam mümkün olduğunca erken yenilecek.  Sabah ise erken kalkmak önemli çünkü  erken kalktığınızda metabolizma hızlanır,  sabah sporu ise vücudu canlandırır,  harekete geçirir.

Yan mekik

Yan kaslar ve bel kasları  için belki de en yararlı  haraket bu.  Önce sağa doğru yatın.  Sağ  elinizi sağ  kulağınızın üstüne değercesine yaklaştırın.  Sol elinizi belinizin sol tarafına sol dirseğiniz gelecek şekilde yerleştirin.  Sol elinizle belinizin sağındaki kasları  hafifçe tutun.  Hızla sağ  kolunuzu ve sağ  ayağınızı  birbirine doğru yaklaştırın.  60 kez tekrarlayın.

Popo hareketi

Önce sol diziniz üstüne yatıp ayaklarınızı  dik koyup rahat bir şekilde ayağınızı  kayırabildiğiniz kadar yukarı  kaldırıp aşağı  indirin.  Bu sırada dizinizi fazla bükmeyin.  Daha sonra aynı  hareketi yine sağ  diziniz üstünde dayanarak yapın.  Bu hareketi de en azından 30-40’ar kez yapmaya gayret edin.  Popo ve çevresindeki yağ  dokusunu azaltır.

Yanlara esneme

Bu harekette önce hazıroldaki gibi dimdik duracaksınız.  Sonra hızla sağa ve sola doğru esneyebildiğiniz kadar,  dikliğinizi bozmadan esneyeceksiniz.  En azından üç  dört dakika hızlı  bir şekilde yapmaya gayret edin.  Baş  dönmesi,  çok yüksek tansiyonu olanlar için de uygun bir hareket olmayabilir.

Kilo almamanın altın kuralları

*  Güne erken başlayın,  7-8 saatten fazla uyumayın,  uyandıktan sonra yatakta kalmayın.

*  Asansör yerine merdiven kullanın,  hızlı  tempoyla yürümeye çalışın.

*  Haftanın 4-5 günü  egzersiz yapın,  pasif jimnastik yerine aktif jimnastiği tercih edin.

*  Aktif ve hareketli kişilerle birlikte zaman geçirin,  hareket edersiniz.

*  Hafta sonları  için daima aktif planlar yapın.

*  Ayakta durmaya ve yürümeye daha fazla zaman ayırmaya çalışın.

*  Bir şey getirip götürmek için çocuklarınızı  kullanmayın,  siz alın.

*  Günde en fazla yarım saat W seyredin.

*  Az ve sık yiyin,  öğün atlamayın.

*  Acıkma duygusunun bastırılması  için daima salatalık,  domates,  marul gibi düşük kalorili yiyecekleri tercih edin.

*  Her gün sebze ve meyve yiyin.

*  Yemekler için küçük,  yağsız salatalar için ise büyük tabak kullanın.

*  Yemek sırasında gazete okuma,  TV seyretme gibi şeyler yapmayın.


En son 06 Ocak 2011 21:39 tarihinde navruzm tarafından düzenlendi.
AliRizaOzaslan Ali rıza Özaslan
77 Mesaj
Üye
Cvp:Göbek eritmek için hareketler 7 Yıl önce (07 Ocak 2011 19:35)

"Hafta sonları  için daima aktif  planlar yapın.

Ayakta durmaya ve yürümeye  daha fazla zaman ayırmaya çalışın.

  Bir şey getirip götürmek için çocuklarınızı  kullanmayın,  siz alın."

Kaçak balkon  çıkanlara duyrulur:

Teşekkürler toprağım.

Sevgili ziyaretçimiz
Bu konuya mesaj yazabilmek için giriş yapmalısınız. Sitemize üye değilseniz hızlı bir şekilde üye olabilirsiniz. Zaten üye iseniz buradan giriş yapabilirsiniz.
 

Son Yorumlar

@Hüseyin Ali KINAÇ "Caminizi 25.03.2012 tarihinde gezip görmek nasip oldu.Gerçekten çok güzel bir..." devamı
@şevket "Yazı başka güzel,Kışı başka güzel bu Bozkır neden bu kadar güzel." devamı
@mehmet "Bozkırımızda bu tür faliyetlerin olması bir bozkırlı olarak gurur verici.Kan..." devamı

Yeni Katılanlar

imparator
ummuhan
konya42
alimeyre60
ahmet
sinan
kocatepe
alis
delikurt
macarlar

bozkir.net

Sitemizin içeriği Creative Commons 3.0 ile lisanslanmıştır.
İçeriğimizin yazarlarımız tarafından üretilen kısmı, ticari amaçlar haricinde kaynak gösterilerek kullanılabilir. Sitemiz hakkında detaylı bilgi için Hakkımızda bölümüne bakabilirsiniz.

RSS - Facebook - Twitter